Witaj, Zaloguj

  • Koszyk: (pusty)
Detal. Historia malarstwa w zbliżeniu

Detal. Historia malarstwa w zbliżeniu

  • Tytuł: Detal. Historia malarstwa w zbliżeniu
  • Autor: Daniel Arasse
  • Tytuł oryginału: Le detail. Pour une histoire rapprochée de la peinture
  • Tłumaczenie: Anna Arno
  • Seria wydawnicza: Tarcza Achillesa
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron: 432
  • Format: 16,5 x 21 cm, oprawa miękka
  • ISBN: 978-83-62972-05-0
  • Cena rynkowa: 85

 

NAKŁAD WYCZERPANY

Przejmujące spojrzenie, gest, odbicie w lustrze, postać na trzecim planie - żeby je zauważyć, trzeba podejść bliżej. Skupione spojrzenie wyławia drobne szczegóły, które są ucztą dla oka, a często również wskazówką pozwalającą zrozumieć cały obraz. Wyjęte z kontekstu, detale zadziwiają i podważają podstawowe reguły rządzące historią sztuki.

Nie widać nic. Opowiadanie obrazów

Nie widać nic. Opowiadanie obrazów

  • Tytuł: Nie widać nic. Opowiadanie obrazów
  • Autor: Daniel Arasse
  • Tytuł oryginału: On n'y voit rien. Descriptions
  • Tłumaczenie: Anna Arno
  • Seria wydawnicza: Tarcza Achillesa
  • Data wydania: kwiecień 2012
  • Liczba stron: 168
  • Format: 16,5 x 21 cm, oprawa miękka
  • ISBN: 978-83-62972-03-6
  • Cena rynkowa: 52 zł

 

NAKŁAD WYCZERPANY

Co się dzieje, kiedy patrzymy na obrazy? Jakie wywołują w nas myśli i skojarzenia? Jak opowiedzieć samemu sobie o tym, co widzimy lub czego się tylko domyślamy? A jak historyk sztuki powinien interpretować coś, co widzi wyraźnie albo ledwo, ledwo, czemu przygląda się beznamiętnie lub z bijącym sercem?

Czerwony obłok

Czerwony obłok

  • Tytuł: Czerwony obłok
  • Autor: Ives Bonnefoy
  • Tytuł oryginału: Nuage rouge
  • Tłumaczenie: Anna Arno
  • Seria wydawnicza: Tarcza Achillesa
  • Data wydania: ZAPOWIEDŹ 2018
  • Format: 16,5 x 21 cm, oprawa miękka
  • ISBN: 978-83-62972-14-2

Czerwony obłok Pieta Mondriana to dla niektórych „już abstrakcja”, a dla innych „jeszcze pejzaż”, czy też „obraz przejściowy”. Holenderski artysta miał zawsze „oczy otwarte na tajemnicę” i dlatego Yves Bonnefoy uczynił go patronem swoich esejów. Opowiadając o Bellinim i Morandim, Tiepolo i Hopperze, Bonnefoy uprawia „poezję krytyczną”...

Koszyk

produkt jest pusty

Koszyk

W sprzedaży